Το σύστημα της λεγόμενης ελεγχόμενης στάθμευσης – του πάρκινγκ επί πληρωμή της διοίκησης Μπουτάρη στο Δήμο Θεσσαλονίκης καταγγέλλει η ΔΑΣ Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης.
Σε ανακοίνωσή της σημειώνει:
«Από την πρώτη στιγμή που η διοίκηση Μπουτάρη ανέλαβε το Δήμο Θεσσαλονίκης, ξεκαθάρισε ότι είναι φανατική οπαδός των ιδιωτικοποιήσεων και των συμπράξεων με ιδιωτικές εταιρείες. Με την εφαρμογή από τη διοίκηση της αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων όλα αυτά τα χρόνια, οι ιδιωτικοποιήσεις των υπηρεσιών του δήμου έχουν προχωρήσει με γρηγορότερα βήματα. Το σύνολο των υπηρεσιών του δήμου έχει κατακλυστεί από μεγαλοεταιρείες, εργολάβους, ΜΚΟ, που θησαυρίζουν.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το ποιο είναι το “όραμα” της διοίκησης Μπουτάρη και τι δήμο θέλει, είναι το νέο σύστημα της λεγόμενης ελεγχόμενης στάθμευσης – του πάρκινγκ επί πληρωμή, δηλαδή. Στο νέο σύστημα της “ελεγχόμενης στάθμευσης” εφαρμόζεται η κρατική πολιτική που θέλει την κρατική επιχορήγηση στους δήμους να μειώνεται -κατά 60% έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια- και τους δήμους να αυξάνουν τα “ίδια έσοδα” με νέο χαράτσωμα και διάφορους φόρους, τέλη και πρόστιμα.
Η διοίκηση Μπουτάρη φιλοδοξεί να αναπτύξει το νέο αυτό σύστημα σε όλη την πόλη. Ο δήμος θα μοιράζεται τα έσοδα-κέρδη από την “ελεγχόμενη στάθμευση” με ιδιωτική μεγαλοεταιρεία, που έβαλε σε αυτόν το “συνεταιρισμό” το ηλεκτρονικό σύστημα και την τεχνογνωσία. Για το 2018, έχουν προϋπολογιστεί πάνω από 4.000.000 ευρώ έσοδα-κέρδη.
Είναι τόση η αποφασιστικότητα της διοίκησης να διασφαλίσει τα κέρδη της ιδιωτικής εταιρείας που ετοιμάζει τροποποιήσεις στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου για να ενισχύσει την αστυνόμευση και τη λειτουργία του συστήματος “ελεγχόμενης στάθμευσης”. Σύμφωνα με όσα λέει η διοίκηση, αυτό το διάστημα χρειάζονται 100 εργαζόμενους για τη λειτουργία του συστήματος και άλλους 250 όταν αναπτυχθεί. Ετοιμάζονται να καταργήσουν δύο τμήματα από τη Διεύθυνση Προσόδων για να ενισχύσουν τη Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας. Τις αρμοδιότητες των τμημάτων που θα καταργηθούν θα τις επωμισθούν άλλα τμήματα. Λαμβάνοντας υπόψη και τις ελλείψεις προσωπικού, και εντατικοποίηση της εργασίας θα υπάρχει στα συγκεκριμένα τμήματα και προβλήματα στην εξυπηρέτηση των δημοτών.
Τέτοιου είδους δημοτικές υπηρεσίες θέλει η διοίκηση Μπουτάρη. Να δουλεύουν για να διασφαλίζουν τα κέρδη των μεγαλοεταιρειών, χαρατσώνοντας το λαό της πόλης. Το σύστημα της “ελεγχόμενης στάθμευσης” είναι ένα από τα “συμβόλαια” που υποσχέθηκε η διοίκηση Μπουτάρη σε μεγαλοεπιχειρηματίες. Καμιά σχέση δεν έχει με το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την καλή λειτουργία της πόλης.
Εμπόδια σ’ αυτή την αντιλαϊκή πολιτική μπορεί να βάλει ο αγώνας των εργαζομένων του δήμου. Αγώνας που δεν θα είναι μόνο για να διασφαλιστούν οι εργασιακές συνθήκες και τα δικαιώματά μας, αλλά θα διεκδικεί να φύγουν οι ιδιωτικές εταιρείες από τις υπηρεσίες του δήμου. Για δημοτικές υπηρεσίες με αποκλειστικά δημόσιο – κοινωνικό χαρακτήρα».