Με αφορμή το εργατικό “ατύχημα” που κατέληξε στο θάνατο του εργαζόμενου συμβασιούχου στο Δήμο Θεσσαλονίκης η ΔΑΣ Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι «δυστυχώς, και αυτό το τραγικό περιστατικό με το θάνατο του συναδέλφου αποδεικνύει τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν και οι εργαζόμενοι στους Δήμους».
Στην ανακοίνωσή της η ΔΑΣ αναφέρει τα εξής:
«Ο συνάδελφος κλήθηκε να εργαστεί εκτάκτως, δεν ήταν στο πρόγραμμα εργασίας. Να σημειωθεί ότι από το Σάββατο 1 Ιούλη οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης είχαν καθαριστεί από τα σκουπίδια που είχαν συσσωρευθεί λόγω της κινητοποίησης των εργαζομένων. Δεν υπήρχαν, επομένως, λόγοι έκτακτης ανάγκης για να κληθεί ο συνάδελφος.
Αργά το βράδυ της Κυριακής 2 Ιούλη, τραυματίζεται ο συνάδελφος. Δεν περνούν λίγες ώρες και σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα το πρωί, η διοίκηση Μπουτάρη, δια στόματος του γγ του Δήμου Θ. Ψαρά, “βγάζει” πόρισμα ότι “ο εργαζόμενος δεν ακολούθησε τη διαδικασία που έπρεπε γι’ αυτό έγινε το ατύχημα”. Βολικό και συνηθισμένο οι αιτίες ενός εργατικού “ατυχήματος” να φορτώνονται στον εργαζόμενο.
Την Πέμπτη 6 Ιούλη, σε συνάντηση του ΔΣ του ΣΕΔΘ με το δήμαρχο και το γγ του Δήμου -που είναι και υπεύθυνος για την υπηρεσία καθαριότητας- τα μέλη της ΔΑΣ θέτουν το θέμα του “ατυχήματος” και ζητούν να σταματήσει η πρακτική να ξεφορτώνονται τα κοντέινερ έξω από το ΧΥΤΑ σε ακατάλληλο, επικίνδυνο σημείο με μεγάλη κλίση, ανώμαλο και χωμάτινο έδαφος, χωρίς φώτα κ.ά. Άλλωστε είναι γνωστό ότι και άλλες φορές δημιουργήθηκαν προβλήματα και τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή εργαζομένων. Ο γγ του Δήμου απαντά κατηγορηματικά “όχι, δεν μπορεί να σταματήσει γιατί θα καθυστερεί η δουλειά”. Λέει ότι θα προτείνουν στη διοίκηση του ΦΟΔΣΑ να δοθεί ένα κομμάτι του ΧΥΤΑ για να ισιωθεί και να ασφαλτοστρωθεί, ώστε οι εργασίες εναπόθεσης των κοντέινερ να γίνονται με ασφάλεια. Τα μέλη της ΔΑΣ ζητούν, μέχρι να γίνει αυτό (πράγμα αμφίβολο), να σταματήσουν τα ξεφορτώνονται τα κοντέινερ έξω από τον ΧΥΤΑ και να αδειάζονται απευθείας μέσα. Ξανά “όχι” από τον γγ που λέει “ότι όλοι γνωρίζουμε πώς έγινε το ατύχημα”, υπονοώντας ότι τις ευθύνες τις είχε ο συνάδελφος. Όλοι οι συνάδελφοι οδηγοί που γνωρίζουν το σημείο που έγινε το “ατύχημα” δηλώνουν κατηγορηματικά ότι εάν η περιοχή αυτή ήταν κατάλληλα διαμορφωμένη και χωρίς κλίση, σε καμία περίπτωση δεν θα συνέβαινε το “ατύχημα”.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει αριθμό συρόμενων τρακτόρων που σε δύο βάρδιες μπορούν να αδειάσουν το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων δύο φορές. Αυτή την περίοδο, όμως, λειτουργούν μόνο έξι. Ευθύνες για αυτό έχει η διοίκηση Μπουτάρη που, από τη μία, έχει μπουκώσει με εκατομμύρια ευρώ ιδιωτικές εταιρίες για την επισκευή των οχημάτων, αλλά τα προβλήματα στον στόλο εξακολουθούν να υπάρχουν. Από την άλλη, εδώ και χρόνια έχει συνειδητά απαξιώσει το μηχανουργείο του Δήμου και τους εργαζόμενους σε αυτό, αφήνοντάς το χωρίς ανταλλακτικά και εργαλεία ακριβώς για να θησαυρίζουν διάφοροι επιχειρηματίες. Γρήγορες διαδικασίες και χρήματα για να βάλουν ιδιώτη στην αποκομιδή για να χτυπηθεί η απεργία των εργαζομένων βρήκαν. Ας βρούνε και για να προμηθευτούν ανταλλακτικά, εργαλεία, μέσα προστασίας κ.ά. για να διασφαλιστούν οι κατάλληλες και ασφαλείς συνθήκες εργασίας.
Δυστυχώς, και αυτό το τραγικό περιστατικό με το θάνατο του συναδέλφου αποδεικνύει τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν και οι εργαζόμενοι στους Δήμους. Για να “βγει γρήγορα” η δουλειά θεωρούμαστε αναλώσιμοι και τα μέτρα για την ασφάλεια στην εργασία πετιούνται στο καλάθι των αχρήστων. Υποκριτικά, κυβέρνηση και πλειοψηφία δημάρχων – πρώτος και καλύτερος ο Μπουτάρης – τις ημέρες που οι εργαζόμενοι πάλευαν για το δικαίωμα στη σταθερή δουλειά, δήλωναν ότι από τις κινητοποιήσεις “κινδυνεύει η υγεία των δημοτών”. Για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων όχι μόνο δεν λένε κουβέντα, αλλά τις βλέπουν ως κόστος που πρέπει να το μειώσουν. Για αυτόν το λόγο δεν δίνονται μέσα ατομικής προστασίας, οι συνθήκες εργασίας είναι άθλιες, οι εργασιακοί χώροι είναι απαράδεκτοι. Θέματα που στο Δήμο Θεσσαλονίκης έχουν καταγγελθεί πολλές φορές και έχουν πραγματοποιηθεί και κινητοποιήσεις.
Ζητούμε από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να ερευνήσουν όλες τις αιτίες του “ατυχήματος” και του θανάτου του συναδέλφου μας. Να αποδοθούν ευθύνες στους πραγματικούς υπαίτιους. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούμε και να απαιτήσουμε όλα τα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια και την υγεία κατά την εργασία μας. Να αγωνιστούμε για δουλειά για όλους με δικαιώματα».