Το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας εξαναγκάζει μαθητές Γυμνασίου να αλλάξουν προτίμηση στην ξένη γλώσσα και να επιλέξουν άλλη από αυτή που έχουν διδαχτεί στο Δημοτικό, καταγγέλλει η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με αφορμή το πρόσφατο «κρούσμα» στο Γυμνάσιο Κυμίνων (Αξιού). Στο συγκεκριμένο σχολείο, όπως καταγγέλλει η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, πάνω από δέκα μαθητές καλούνται να επιλέξουν άλλη δεύτερη ξένη γλώσσα από αυτή που διδάσκονταν στο Δημοτικό και από αυτή που επέλεξαν και τώρα…
Για το λόγο αυτό καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 27 Σεπτέμβρη, στη 1.30 μ.μ. στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Απαιτεί:
-
Να δημιουργηθούν 4 τμήματα στην Α΄ Γυμνασίου.
-
Να επιτραπεί να διαλέξουν τα παιδιά όποια ξένη γλώσσα επιθυμούν και με βάση αυτό να γίνει χωρισμός τμημάτων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα.
Στην καταγγελία της η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρει:
«Είναι γνωστός ο απαράδεκτος και αντιπαιδαγωγικός νόμος που προβλέπει ανώτατο αριθμό μαθητών 27 ανά τμήμα, που προσπαθεί ουσιαστικά να κρύψει τις τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών στοιβάζοντας τα παιδιά στα τμήματα, κάτι που αποτελεί επίθεση στα μορφωτικά τους δικαιώματα.
Είναι γνωστό ότι απαγορεύεται να υπάρχουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα σε αριθμό από τα τμήματα Γενικής Παιδείας που λειτουργούν στο σχολείο, κάτι που δεν στηρίζεται σε καμιά παιδαγωγική λογική, παρά μόνο στην ανάγκη των αριθμών, στην ανάγκη να περισσεύουν συνάδελφοι για να κλείνουμε τρύπες. Αντίστοιχα, σε καμία παιδαγωγική λογική δεν βασίζεται ο ανώτατος αριθμός παιδιών που διδάσκονται Πληροφορική να είναι τα 22 άτομα, ενώ παλιότερα ήταν 14.
Αυτός ο ασφυκτικός κλοιός στη λειτουργία των σχολείων βρήκε αυτή τη φορά εφαρμογή σε ακραία μορφή στο Γυμνάσιο Κυμίνων (Αξιού). Πάνω από δέκα μαθητές καλούνται να επιλέξουν άλλη δεύτερη ξένη γλώσσα από αυτή που διδάσκονταν στο Δημοτικό και από αυτή που επέλεξαν και τώρα.
Στην Α΄ τάξη φοιτούν 79 μαθητές. Δεν φτάνει που αυτοί έχουν κατανεμηθεί σε 3 τμήματα των 26 και 27, τώρα, καθώς οριακά τα παιδιά έχουν διαλέξει 42 και 37 ως δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά και Γερμανικά, απαγόρευσαν στο σχολείο να δημιουργηθούν τέσσερα τμήματα ξένων γλωσσών, γιατί τότε ο αριθμός τους θα ξεπερνά τον αριθμό των τμημάτων του σχολείου.
Να σημειωθεί ότι πολλά παιδιά, 15 περίπου, ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικής φροντίδας. Εύλογα θα αναρωτιόταν κάποιος: Μήπως αυτός είναι λόγος που η διοίκηση, αντί για ειδική φροντίδα, δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο, καταστρατηγώντας δικαιώματα, “κρυμμένη” πίσω από τους νόμους;
Σε προσπάθεια του σχολείου να ζητήσει το αυτονόητο, μέσω της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, το υπουργείο Παιδείας απαγόρευσε τη δημιουργία τεσσάρων τμημάτων ξένης γλώσσας και ζήτησε από το σχολείο να εξαναγκάσει τους μαθητές να αλλάξουν προτίμηση!
Για άλλη μία φορά οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές έρχονται να εφαρμοστούν στην πράξη δείχνοντας το ανάλγητο πρόσωπο του υπουργείου Παιδείας απέναντι στους μαθητές.
Τα τμήματα των 26 ή 27 μαθητών βάζουν τεράστια εμπόδια στην προσαρμογή τους και στην ομαλή διδακτική διαδικασία, αλλά και στη λειτουργία του σχολείου. Στη συνέχεια έρχονται ανάλγητα να τους ζητήσουν να αλλάξουν ξένη γλώσσα, ενώ στο Δημοτικό τα παιδιά έχουν διδαχθεί συγκεκριμένη γλώσσα».