Άλλο ένα περιστατικό με πτώση σοβάδων σε σχολείο, που αναδεικνύει την τραγική κατάσταση των κτιριακών υποδομών στην εκπαίδευση, καταγγέλλει η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει, μετά το σχόλασμα του 2ου ΓΕΛ και πριν την έναρξη των μαθημάτων στο 1ο Εσπερινό ΓΕΛ, άρχισαν να καταρρέουν σοβάδες από τα ταβάνια των σχολικών αιθουσών και μόνο από τύχη δεν υπήρξαν τραυματισμοί μαθητών ή εκπαιδευτικών.
Στην καταγγελία της η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρει:
«Τη στιγμή που τα “πλεονάσματα” δισεκατομμυρίων χορεύουν γύρω μας, τα σχολεία είναι άδεια από καθηγητές και γεμάτα από κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών!
Η Α΄ ΕΛΜΕ με ανακοινώσεις της έχει αναδείξει τους ανύπαρκτους ελέγχους στα σχολικά κτίρια, κάτι που αποδείχτηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ευτυχώς σε ώρα μη λειτουργίας σχολείου, στο σχολικό συγκρότημα της Ικτίνου.
Συγκεκριμένα, μετά το σχόλασμα του 2ου ΓΕΛ και πριν την έναρξη των μαθημάτων στο 1ο Εσπερινό ΓΕΛ άρχισαν να καταρρέουν σοβάδες από τα ταβάνια των σχολικών αιθουσών. Ευτυχώς η χρονική συγκυρία ήταν τέτοια που δεν υπήρξαν τραυματισμοί μαθητών ή εκπαιδευτικών. Το σχολείο έμεινε κλειστό για δυο μέρες, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές.
Προβάλλει επιτακτική ξανά η ανάγκη να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι στα σχολικά κτίρια και όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις.
Η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όπως και όλοι οι δήμοι φέρουν ακέραια την ευθύνη για τους κινδύνους που παραμονεύουν στα σχολικά κτίρια.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
-
Τον έλεγχο των σχολικών κτιρίων σύμφωνα με τον νέο αντισεισμικό κανονισμό. Νέες, σύγχρονες, δημόσιες και ασφαλείς υποδομές.
-
Συντήρηση των σχολείων και θωράκιση σε αντισεισμική – αντιπυρική – αντιπλημμυρική βάση.
-
Για όσα τέτοια κτίρια δεν προκύψει η επάρκεια, να αντικατασταθούν άμεσα με σύγχρονα αντισεισμικά κτιριακά συγκροτήματα.
-
Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων, με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.
-
Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων από το κράτος μέσω των Σχολικών Επιτροπών, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών και την ασφάλεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας».